Lasaitasunaren pertsonifikazioa da. Bere momentuak eta haserreak ere izaten badituen ere, noski!. Etengabe ederto maite duten umeekin ikusten dugu, eta umerik gabe ezin litzatekena bizi. Beti irribarre, beti maiteki. Talante fina eta "euskeraz mintza" dotorea duena. Horrelakoa da gure Dabid.
La personificación de la tranquilidad. Aunque también tiene sus momentos y sus enfados, ¡claro! Siempre rodeado de txikis que lo adoran y sin los que no podría vivir. Siempre con una sonrisa, siempre cariñoso. Un estupendo talante y un euskera elegante. Así es nuestro Dabid.
La personificación de la tranquilidad. Aunque también tiene sus momentos y sus enfados, ¡claro! Siempre rodeado de txikis que lo adoran y sin los que no podría vivir. Siempre con una sonrisa, siempre cariñoso. Un estupendo talante y un euskera elegante. Así es nuestro Dabid.
Dabid, Guraso Elkarteko langile guztien artean,
dudarik gabe, zu zera "karismatikoena". Haur guztiak zurekin primeran
moldatzen dira, eta guztien errespetoa soberan irabazi duzu ere. Galdera
zaila... Zure izaeraren zerk sortarazten du hori?
Kar, kar, kar!!! Eskerrik asko baina ez
dut uste hainbesterako izango denik. Uste dut, pertsona lasaia izateaz gain, pazientzia
handikoa naizela. Saiatzen naiz ni neu izaten eta era berean, haurrekin
harremanatzerakoan, askatasun osoz uzten ditut. Nolabait, haiek
"agintzen" dute, haiek eramaten dute, une oro, behar duten erritmoa.
Egiatan, oso gustora sentitzen naiz berehaiekin. Dena dela, bost edo ta
seigarreneko geletako haurraren baten batek batzuetan, pixka bat zaila jartzen
dizu.
Jantokian, autobusean, patioan... denetarik egin
izan duzu, eta beti pozik!. Zein da, edo izan da, lanik zailena?
Pozik bai, hori egia da. Hemen, haurren
artean sortzen diren arazoak nahiko errepikakorrak dira eta kasik beti, arazoarekin
amaitzeko formula bera erabiltzen duzu.
Lanik zailena? Ba behin baino gehiagotan, futbitoa
dela bide, gatazkaren bat sor egin daitekela. Gatazka sor daiteke partidu
konkretu batetik non azkenik haur batzuk (bik gitxienez) amai daitezke elkarri
joka, edo ta gatazkak sortu ahal dira ere, bi taldek eremu fisiko bera nahi
dutelako. Bi kasuetan ere, horrek, guztiz konpondu arte, denboratxo bat
eramaten dizu.
Gero, arazo serioagoak existitzen dira. Arrazoi
ezberdinengatik bazterkeriak egon daitezke ta batzuetan, zaila da hori
kudeatzea hitz egokienak erabiliz.
Zuk, guraso askok ezagutzen ez duten beste
"lan" bat daukazu eskolan, "Euskaraz mintza" deritzo eta
eskola orduetan egiten duzuna. Kontaiguzu zertan datza.
Ba gehien bat musika eta jolasen bidez
euskara sustatzeko haurren artean programa bat da. Eta nik esango nuke ere, haurrek
euskaraz pentsa dezaten naturaltasun edo ta arintasunez, edo behintzat, naturaltasun
eta arintasun gehiagorekin.
Gurasook badakigu umeak zurekin egoteak, on egiten
dietela. Eta zuri, umeekin egoteak zer erakartzen dizu?
Egia esan inozentzia, zalantzarik ez! Eta
beste aldetik, inongo zalantzarik gabe ere, haurrek egiten dizute bizitza askoz
alaiagoa gehienak dibertigarriak direlako.
Bukatzeko, zein litzateke, zure iritziz, zuok
monitoreok, egiten duzuon lanaren ardatzarik sendoena?
Ez dakit, nik uste dut haurrentzako
batzuetan ezetza izan gintezkela, ulertarazi egiten diegu den-dena patioan edo
ta bizitza beran ezin dugula egin. Ikastolak araudi bat daukala baina azken
finean, ikusten gaituzte berehaien babesa izango bagina bezala.
Dabid, de todos los trabajadores de la APYMA, sin
duda tú eres el más "carismático". Te entiendes a la perfección con
tod@s l@s peques, y desde luego de sobra te ganas el respeto de todos y todas.
Una pregunta difícil... a qué cualidad de tu personalidad crees que genera
esto?
Ja,ja,ja!!
Gracias pero no creo que sea para tanto. Además de ser una persona tranquila,
tengo mucha paciencia. Intento ser yo mismo y al mismo tiempo, cuando me
relaciono con l@s peques, les doy libertad. De algún modo ell@s mandan, ell@s
marcan su ritmo. Lo cierto es que me siento muy bien con ell@s. De todas
maneras, hay agun@ de quinto o de sexto que te pone, a veces, las cosas un poco difíciles.
En el jantoki, en el autobús, en el patio... de todo
has hecho en esta escuela, ¡y siempre alegre! ¿Cuál es, o ha sido, el trabajo
más difícil?
Contento sí, eso
es cierto. Aquí, los problemas entre l@s niñ@s son bastante repetitivos y casi
siempre la fórmula que utilizas para acabar con ellos es la misma.
¿Lo más dificil
del trabajo? Pues que a veces se generan disputas, casi siempre por el tema del
fútbol. A veces en un partidillo concreto acaban uno o dos peleándose, o
también se pueden generar problemas cuando dos grupos quieren el mismo espacio
físico. En cualquier caso, resolver esos conflictos suele llevarte tu tiempo.
Luego también hay
problemas más serios, por diferentes motivos hay exclusiones y, a veces, es
difícil encontrar las palabras adecuadas para gestionarlos.
Tú también tienes "otro trabajo" que no
todos los padres y madres conocen. Uno que desarrollas en horas lectivas y que
se llama "Euskaraz-mintza". ¿Cuéntanos en qué consiste?
Pues básicamente es un programa para
afianzar el euskera entre l@s alumn@s a través del juego y de la música. Yo diría que busca infundirles naturalidad y fluidez para pensar en euskera, o al
menos mejorar esa cualidad.
Los padres y madres ya sabemos que a nuestros txikis
les aportas mucho. Y a ti, ¿qué te aporta estar con ell@s?
La verdad, la inocencia, ¡sin duda! Y
por otro lado, también sin duda que l@s niñ@s te hacen la vida más alegre
porque la mayoría son divertidos.
Para
terminar, ¿cuál sería, en tu opinión, el pilar fundamental del trabajo que
hacéis vosotr@s, l@s monitores y monitoras?
No sé, creo que a veces para l@s niñ@s podemos ser "el
no". Les hacemos entender que no se puede hacer "todo" en el
patio, y tampoco en la vida. Que el centro tiene sus normas, aunque al final,
también nos perciben como sus protectores.
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